Kezdeti lépések

A megfelelően kialakított madárbarát kertek – vagy akár erkélyek – olyan zöld szigetek lehetnek a települések betonrengetegében, ahol élőlények egész sora talál menedéket. Már az ide ültetett növények is állatok tömegét csalogathatják a környezetünkbe, de egyeseknek speciális fészkelő- és búvóhelyeket is készíthetünk. A cél, hogy minél természetközelibb legyen a kialakuló élőhely, ezáltal minél teljesebb legyen a benne kialakuló életközösség. Így akár még azt is el tudjuk kerülni, hogy némelyik vendég a másik kárára tartós előnyt szerezzen.

Topic
Tervezés

A megfelelően kialakított madárbarát kertek – vagy akár erkélyek – olyan zöld szigetek lehetnek a települések betonrengetegében, ahol élőlény egész sora talál menedéket. Már az ide ültetett növények is állatok tömegét csalogathatják a környezetünkbe, de egyeseknek speciális fészkelő- és búvóhelyeket is készíthetünk. A cél, hogy minél természetközelibb legyen a kialakuló élőhely, ezáltal minél teljesebb legyen a benne kialakuló életközösség. Így akár még azt is el tudjuk kerülni, hogy némelyik vendég a másik kárára tartós előnyt szerezzen.

A madárbarát kert növényei

A madárbarát kert nem csak madárbarát! Kora tavasztól késő őszig ültess virágzó növényeket, amelyek táplálkozóhelyet kínálnak a beporzóknak! A növények terméseit télen a madarak és más állatok elfogyaszthatják, illetve, ha szúrós, sűrű vagy örökzöld növényzetet is ültetünk, az fészkelő- és búvóhelyként szolgálhat sok faj számára. A megfelelő növény kiválasztásakor a kertészetekben mindig érdeklődj azok élőhely- és talajigényéről!